McLaren zdementował powstające ostatnio plotki na temat możliwej zmiany dostawcy jednostek napędowych w sezonie 2014 na PURE. Po tym jak odkupiono wszystkie udziały Mercedesa w ekipie, zaczęto zastanawiać się nad możliwymi nowymi partnerami silnikowymi zespołu.
Wraz z regulaminową zmianą silników na V6-turbo od 2014 roku McLaren może znaleźć sobie nowego partnera, gdyż ze względu na istnienie ekipy AMG-Mercedes GP, przestał być traktowany jako zespół fabryczny, a począwszy od 2013 roku będzie zmuszony płacić za jednostki napędowe.PURE, projekt byłego współzałożyciela B.A.R. oraz managera Jacques'a Villeneuve'a, Craiga Pollocka, jest uznawany za najbardziej prawdopodobną opcję dla McLarena. Jako nowy producent jednostek napędowych PURE szuka bowiem ekip, z którymi może współpracować. Zespół z Woking jednakże na dzień dzisiejszy wyklucza taką możliwość.
"McLaren nie miał żadnego kontaktu z PURE od kilku miesięcy" zapewnił rzecznik ekipy. "Co więcej, kontakty z PURE, które miały miejsce kilka miesięcy temu, miały jedynie nieformalną naturę i były głównie przejawem uprzejmości."
W listopadzie zeszłego roku mówiło się, że McLaren może chcieć zainteresować Hondę do powrotu do Formuły 1. Dyrektor zarządzający Jonathan Neale dementował wtedy i te pogłoski.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni i cieszymy się z naszego partnerstwa z Mercedes-Benz. Nie wiemy skąd biorą się te historie. Mogę jednak zdementować plotki i powiedzieć, że w pełni skupiamy się na naszych relacjach z Mercedes-Benz. Jest ona długa, obejmująca wiele zwycięstw i mistrzostw, oraz jeszcze długo może trwać" mówił.
Obecny kontrakt z Mercedesem, zależnie od źródeł, może trwać do końca 2013 z opcją przedłużenia na kolejne dwa lata. Decyzja zostanie prawdopodobnie podjęta najpóźniej na początku przyszłego roku.
30.01.2012 23:02
0
o co chodzi z tym PURE, co to jest PURE?
30.01.2012 23:26
0
To taka papka z ziemniaków sporządzona. Pozdrawiam.
31.01.2012 00:32
0
... z odrobiną śmietanki, gałki muszkatałowej i kawałkiem masełka....
31.01.2012 05:37
0
@1 - PURE to niezależny producent silników V6 Turbo, który wchodzi na rynek od 2014. Własność Pollocka. Nad silnikami pracuje Gilles Simon, były szef działu silników w Ferrari i dyrektor FIA odpowiedzialny za napęd i technologię, częściowo odpowiedzialny za wprowadzenie nowych, małych jednostek napędowych do Formuły 1.
31.01.2012 08:19
0
pure to nie potato
31.01.2012 11:05
0
Merc powinien zastanowic się nad tym, czy warto wspierac konkurencję. ;)
31.01.2012 13:15
0
Skoczek130 Przecież Mercedes nie będzie za darmo tych silników rozdawał. McLaren o ile zdecyduje się na ich silniki będzie musiał za nie zapłacić . Ciekawe na czyj silnik MAC się zdecyduje, a będzie w czym wybierać z pośród pięciu dostawców.
31.01.2012 13:16
0
@5 pure to nie pyry? :)
31.01.2012 13:44
0
a począwszy od 2013 roku będzie zmuszony płacić za jednostki napędowe.- ja myślałem że płaci już teraz jak inni a ten cały pure to jakiś bubel będzie i co najwyżej słabe zespoły się tym zainteresują bo Ferrari. Mercedes i Renault raczej będą bardziej atrakcyjne przynajmniej ja tak uważam
31.01.2012 14:38
0
8. GrzeSzNY PURE to nie pyry, pyry to puree
31.01.2012 20:39
0
najważniejsze ,że frytki to frytki
01.02.2012 01:08
0
Bardzo , ale to bardzo dziwi mnie to że McLaren nie pokusił się jeszcze na zbudowanie własnej jednostki napedowej. Produkuja super wozy cywilne, oraz są ikoną F1, własne silniki dodoały by im jeszcze więcej pewności siebie. Z takim zapleczem jak Woking i z taka pasja jak tam jest to wydaje mi sie ze nie było by to takie trudne. Srodki finansowe mają niemal nieograniczone, napewno stać jest ich zatrudnić doświadczonych ludzi którzy bez problemy zbidowali by odpowiednia jednostke napędową. Dziwi mnie to no ale nie wszystko muszę rozumiec;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się